loading...
زیبایی
admin بازدید : 44 جمعه 16 فروردین 1392 نظرات (0)

ترفندهای زیبایی سریع برای خانم های شاغل

بسیاری از خانم ها وقت کافی برای رفتن به آرایشگاه و سایر کارهای مربوط به زیبایی ندارند و به دنبال راه های میانبری برای زیبایی بیشتر می گردند. در اینجا به سریع ترین راه ها برای رسیدن به زیبایی مورد نظر شما اشاره می کنیم.

سریع ترین راه برای خشک کردن لاک ناخن
دستان خود را در داخل کاسه ای حاوی آب و یخ قرار دهید تا لاک ناخنتان سریعا سرد و سفت شود.
راه دیگر برای خشک شدن سریع لاک این است که ناخن ها را در مقابل باد سرد سشوار قرار دهید.
نکته: لاک ناخن با گذشت زمان غلیظ می شود به همین دلیل لاک ناخن قدیمی قدیمی بسیار دیرتر از لاک ناخن نو خشک می شود.
سریع ترین راه برای کم کردن قرمزی صورت
یک حوله خیس و سرد را پشت گردن خود قرار دهید. وقتی ورزش می کنیم، سرخ شدن صورت پاسخ طبیعی بدن به دمای بالای بدن است. رگ های خونی گشاد می شوند و جریان خونی را که به سطح پوست می رسد افزایش می دهند تا بدن را خنک کنند. به همین دلیل پوست ما پس از فعالیت زیاد قرمز می شود. قرار دادن حوله سرد در پشت گردن رگ ها را تنگ و اننتهای اعصاب را بی حس می کند و بدین ترتیب دمای بدن به سرعت پایین می آید.
سریع ترین راه برای کم کردن پف چشم ها
مقداری سبزی یخ زده را در یک پارچه نازک بپیچید و آن را به مدت ۱۰ دقیقه روی چشم های خود قرار دهید.
عوامل بسیاری در ایجاد پف چشم موثرند، مثلا خوردن غذاهای پرنمک در شب قبل باعث می شود تا مایعات در اطراف چشم جمع شوند و سردی سبزی ها جریان خون را تحریک و موجب کم شدن این مایعات می شود. بهترین گزینه نخود یا ذرت است.
استفاده از پارچه نرم آغشته به چای بابونه تاثیری مشابه سبزیجات دارد.
سریع ترین راه برای کاهش التهاب بعد از استفاده از وکس
استفاده از مقدار اندکی کرم هیدورکورتیزون التهاب، خارش و قرمزی پوست را کم می کند. نیروی که برای بیرون کشیدن ریشه مو به کار می رودمی تواند پوست را ملتهب کند. از آنجایی که موهای ضخیم محکم تر هستند، احتمالا در قسمت هایی که موی ضخیم دارند قرمزی بیشتری را خواهید داشت.
همین طور نقاط حساسی که پوست نازکی دارند، مثل ابروها، مستعد التهاب هستند. بلافاصله بعد از استعمال وکس مقداری کرم هیدورکورتیزون به این قسمت ها بمالید .
نکته : بهتر است تا ۳ روز پس از شروع قاعدگی از وکس استفاده نکنید چون در این زمان پوست بیش از حد حساس است.
سریع ترین راه برای ترمیم ناخن های شکسته
ناخن را با یک چایی کیسه ای بپوشانید.
ناخن ها به دلایل مختلف می شکنند: ممکن است ضعیف باشند، نرم باشند یا برای مدتی طولانی با آب در تماس بوده باشند.
تکه ای از کاغذ چایی را ببرید ( این تکه باید آنقدر بزرگ باشد که کل شکستگی را بپوشاند )، کمی چسب ناخن به کاغذ بزنید، سپس آن را روی ناخن قرار دهید و بفشارید. اجازه بدهید چسب خشک شود سپس به آرامی بالای کاغذ را طوری تنظیم کنید که با ناخن در یک سطح قرار بگیرد. کار خود را یک لایه دیگر، دو لایه لاک ناخن، و یک لایه کاغذ روی آن به پایان ببرید.
نکته: هنگام استفاده از مواد شوینده حتما از دستکش استفاده کنید زیرا این مواد ناخن ها را ضعیف می کنند.
سریع ترین راه برای ترمیم ناصافی های پوست بعد از برنز کردن
یک گلوله پنبه ای را به آب لیمو آغشته کنید و آن را روی قسمت های ناصاف و رگه دار بکشید.اسید سیتریک موجود در آب لیمو یک روشن کننده و لایه بردار طبیعی است.
نکته : کرم برنز کننده را قبل از استفاده با کرم مرطوب کننده مخلوط کنید تا روی پوستتان حالتی طبیعی تر داشته باشد.
سریع ترین راه برای رهایی از مدل موی نامطلوب
متاسفانه هیچ راه سریعی برای ترمیم مویی که به درستی کوتاه نشده وجود ندارد. اما راه هایی هست که به شما کمک می کنند تا قبل از بلند شدن دوباره ی موها ظاهر بهتری داشته باشید.
موها را به خوبی بشویید و از نو مدل بدهید، چون مدلی که آرایشگر به موهای شما می دهد ممکن است آنها را از آنچه که هستند بدتر نشان بدهد. سپس از لوازمی استفاده کنید که در طول این مدت به شما کمک می کنند، مثلا یک هدبند یا سنجاق سر می تواند موهای خیلی کوتاه را مهار کند، یا موهای دم اسبی می تواند لایه هایی از موهای بد کوتاه شده را پنهان کند.
نکته : اگر از مدل موی خود ناراضی هستید، مسئله را با مدیر سالن آرایش در میان بگذارید. بسیاری از مدیران از اینکه نظرات و انتقادات شما را بشنوند خوشحال می شوند.
سریع ترین راه برای خشک کردن مو
خشک کردن موها را از لایه های زیرین شروع کنید. اگر از لایه های رو شروع کنید لایه های زیر تر می مانند و هنگام شانه کردن به برس گیر می کنند و لایه های رو را دوباره خیس می کنند. ابتدا موها را به موس آغشته کنید تا دوباره آب را به خود جذب نکنند. سپس سر خود را کاملا به پایین خم کنید یا لایه های رو را با یک کلیپس روی سرتان جمع کنید. سپس سشوار را رو به لایه های زیرین بگیرید. وقتی لایه های زیرین خشک شدند، با استفاده از یک برس لایه های بالا را صاف و یکدست و خشک کنید. با این روش زمانی که صرف خشک کردن موها می کنید یک سوم کمتر می شود.
نکته ۱: پس از بیرون آمدن از حمام، آب موها را با یک حوله بگیرید و بعد از سشوار استفاده کنید. اگر موها کاملا خیس باشند ناچار خواهید بود از گرمای زیاد استفاده کنید که به ریشه های مو آسیب می رساند.
نکته ۲ : سشواری را انتخاب کنید که حداقل ۱۸۰۰ وات قدرت داشته باشد.
سریع ترین راه برای پوشاندن موهای خاکستری
سریع ترین راه این است که این موهای خاکستری را با ریمل مو رنگ کنید. فولیکول های موی خانم ها با گذر زمان توانایی تولید رنگدانه را از دست می دهد و در نتیجه موها خاکستری می شوند. اگر روی سر شما چند تار موی خاکستری وجود دارد از ریمل مو یا رنگ های موقتی ( که با شامپو شسته می شوند ) استفاده کنید.
نکته: برای اینکه موهای خاکستری چندان به چشم نیایند، موها رابه صورت لایه لایه کوتاه کنید.
سریع ترین راه برای از بین بردن جای بالش روی صورت
صورت خود را با آب گرم بشویید و سپس صورتتان را با کرم مرطوب کننده ماساژ دهید. سلول های پوست حاوی مایعانی هستند که آن را نرم و لطیف نگه می دارند. وقتی هنگام خواب صورتتان را روی بالش فشار می دهید، این مایع از سلول ها خارج می شود و جذب بدنتان می شود. این امر موجب ایجاد چین روی پوست می گردد.
آب گرم جریان خونی را که به صورتتان می رسد افزایش می دهد و کرم مرطوب کننده رطوبت از دست رفته را به پوست برمی گرداند.
نکته: از بالش ساتن استفاده کنید چون ساتن زیر پوستتان جمع نمی شود.
منبع : زندگی ایده آل
admin بازدید : 37 جمعه 16 فروردین 1392 نظرات (0)
7 راه مرسوم زيبایی که زنان استفاده می کنند
در هر گوشه از جهان زنان برای زیباتر شدن شیوه‌ای را آموخته‌اند و به فرزندان‌شان آموزش داده‌اند. گرچه این شیوه‌ها برای مدت زمانی منحصرا در اختیار این دسته بوده اما مهاجرت‌ها سبب شده بین مردم کشورهای مختلف رایج شود. شیوه‌هایی که دلیل ماندگاری اکثر آنها طبیعی بودن و اقتصادی بودنشان است.
ایران:
بندانداختن از جمله شیوه‌های مرسوم اپیلاسیون در خاورمیانه و جنوب شرقی آسیاست که منشا آن به ایران برمی‌گردد. زنان ایرانی به کمک یک نخ کتان نازک که بین گردن و دو دست قرار می‌گیرد، موهای زاید را برمی‌داشتند. این همان کاری است که با موم گرم و سرد هم می‌توان انجام داد با این تفاوت که نخ سبب کش آمدن پوست نمی‌شود و وسیله‌ای عالی برای برداشتن موهای نواحی حساس به ویژه موهای صورت و ابرو است. درد بند کمتر از درد موچین است و کار هم سریع‌تر به اتمام می‌رسد. امروزه استفاده از بند در بسیاری از کشورها از جمله اسپانیا و کانادا بین زنان مرسوم است.
هندوستان:
در تمامی نواحی جنوب آسیا استفاده از آرد نخود برای پاکسازی و لایه‌برداری پوست و مقابله با آکنه امری رایج است. زنان این کشور آرد نخود را با آب یا چای مخلوط کرده و به شکل خمیر در می‌آورند و بعد روی صورت می‌مالند تا جایی که پوست کاملا پاک شود و در نهایت پوست را می‌شویند. بعد از انجام این کار پوست کاملا نرم و تمیز است. در ضمن در این کشور مردم از همین خمیر و در کنار آن از آب لیموترش برای سفیدکردن آرنج و زانوهای خود استفاده می‌کنند.
روسیه:
مردم روسیه صورت‌های شاداب و جوانی دارند. اکثر زنان سنتی این کشور علاقه‌ای به استفاده از وسایل آرایشی نداشته و معتقدند دلیل زیبایی پوستشان نوشیدن روزانه کفیر است. کفیر نوعی نوشیدنی پرکالری و غنی از باکتری‌های پروبیوتیک کلسیم، پروتئین، ویتامین‌ها به ویژه ویتامین B و ریزمغذی‌هاست. بررسی‌های فراوان نشان داده مصرف کفیر سبب هضم بهتر موادغذایی می‌شود و همین موضوع بر طراوت و زیبایی پوست اثر می‌گذارد.
نیجریه:
نیجریه‌ای‌ها از نوعی درخت که در 20 کشور آفریقایی از سنگال تا سودان رشد می‌کند و ساحل نام دارد، روغنی می‌گیرند به نام کارتید که از آن هم به عنوان یک ماده غذایی و هم کرم مرطوب‌کننده پوست استفاده می‌کنند. طبق گفته اطبای سنتی آفریقا این شیره می‌تواند انواع ناراحتی‌های پوستی از جمله اگزما و آکنه را برطرف کرده و برای سرماخوردگی نیز بسیار مفید است. مردم نیجریه میوه درخت ساحل را جمع می‌کنند و بعد از خشک شدن آن را می‌جوشانند. روغنی که روی سطح آب می‌آید را جمع می‌کنند و معتقدند این روغن غنی از مواد طبیعی ضدحشره است. در ضمن خواص ضدالتهابی و ضدمیکروبی هم دارد. مردم نیجریه حین سرماخوردگی و گریپ شدن بینی این روغن را به اطراف بینی خود می‌مالند و در صورت داشتن گلودرد آن را می‌خورند و برای زیباتر شدن و مرطوب نگه داشتن پوستشان روی بدن می‌مالند.
ژاپن:
از جمله شیوه‌های زیبایی که مردم ژاپن به آن علاقه بسیاری دارند حمام کردن با گیاهان و عرقیات معطر است. ژاپنی‌ها معتقدند حمام کردن نوعی مدیتیشن است که نه تنها جسم بلکه روح را هم پاک می‌کند. به همین دلیل اکثر ژاپنی‌ها هر شب قبل از خوابیدن دوش می‌گیرند. آنها ابتدا بدن خود را به کمک یک برس دسته بلند ماساژ داده و ناپاکی را بیرون می‌کشند و در نهایت با آب ولرم خود را شست‌وشو می‌دهند. بعد وان را با آب داغ پرکرده و در آن گل و برگ‌های معطر می‌ریزند و برای آنکه بدنشان خوشبو و پوستشان پاک شود مدتی در آن می‌خوابند. این کار سبب طراوت اپیدرم و شادابی پوست آنها می‌شود.
برزیل:
برزیلی‌ها مدت‌هاست از گیاه آواکا هم به عنوان یک ماده غذایی و هم زیبایی استفاده کرده و از آن ماسک صورت، شامپو و کرم مرطوب‌کننده تهیه می‌کنند. این گیاه از 500 سال قبل از میلاد مسیح در مناطق لاتین ـ آمریکایی کشت می‌شده است و مملو از چربی‌های مونوی غیراشباع و 20 نوع ریزمغذی متفاوت شامل ویتامین‌های A، C، B6، E، زینک، آهن و پتاسیم است. مصرف چربی آواکا سبب کاهش کلسترول خون، التهاب‌ها و کاهش ترشح انسولین می‌شود و محرک بازسازی سلولی است. برزیلی‌ها میوه این گیاه را با شیر و شکر مخلوط می‌کنند و روی پوستشان می‌مالند. حتی معتقدند نوشیدن این مایع سبب روشن شدن پوست به ویژه پوست‌های سیاه می‌شود.
آلمان:
آلمان‌ها توجه بسیار زیادی به حمام پا دارند. برخلاف کانادایی‌ها که به زیبایی پاهایشان اهمیتی نمی‌دهند، آلمان‌ها توجه بسیاری به این موضوع دارند و هر شب سعی می‌کنند برای 20 دقیقه پاهایشان را در حمامی از آب ولرم و نمک و روغن‌های گیاهی قرار دهند. بعد پاها را با سنگ پا ماساژ می‌دهند و از یک کرم مرطوب‌کننده استفاده می‌کنند.
admin بازدید : 52 جمعه 16 فروردین 1392 نظرات (0)
آداب و اصول صحیح آرایش کردن
۱- کرم پودر که پایه و اصل آرایش می باشد باید به درستی و مناسب با رنگ پوست شما انتخاب شده باشد.
۲- برای اینکه پوست شما خیلی برق نزند پس از اتمام آرایش از پودر جامد استفاده کنید. اگر پوست شما خیلی برق می زند از پودری استفاده کنید که روغن پوست شما را جذب کند…
۳- هنگام استفاده از رژ گونه برس را از لاله گوش به سمت گونه ها حرکت دهید و در ضمن از رژ گونه های روشن استفاده کنید تا گونههای شما مشخص تر از پوست زیرین شود. بیاد داشته باشید که آرایش تیره تصویری گرفته تر و آرایش روشن به شما تصویری روشن تر و برجسته تر می دهد.
۴- ابتدا روشن ترین سایه را بر پشت چشم خود بزنید.
۵- بعد یک سایه با روشنایی متوسط بر روی اولین سایه بزنید.
۶- تیره ترین سایه را در گوشه بیرونی چشم بزنید تا ایجاد عمق در چشم کند.
۷- با استفاده از یک مداد خط چشم از مرکز چشم تا گوشه چشم خط کوتاهی بکشید.
۸- ریمل آرایش شما را تکمیل می کند. اگر چشمانی سیاه دارید از ریمل مشکی، سرمه ای یا قهوه ای تیره و یا بی رنگ استفاده کنید.
۹- هنگام رژ زدن، رژی را انتخاب کنید که منعکس کننده شخصیت روانی و درونی شماست. برای رژ زدن از برس مخصوص آن استفاده نمایید. اینکار نه تنها باعث می شود که طرح و خط اصلی لب شما مشخص شود بلکه می شود میزان رنگ رژ روی لب را کنترل کرد. اگر قبل از رژ زدن قدری پودر به لبهایتان بزنید ماندگاری رژ بر روی لبها افزایش می یابد. برای حفظ فرم لبها و جلوگیری از خشک شدن و پوسته پوسته شدن لبها قبل از رژ زدن کرم ویتامین E به لبها بزنید و برای پاک کردن رژ لب، لبها را با گلیسرین پاک کرده سپس بشویید.
۱۰- بعد از رژ زدن از برق لب استفاده کنید تا لبهایتان زیباتر به نظر برسند و رژ لب روی لبهایتان خوب بنشیند.
۱۱- رنگ لاک خود را مناسب با رنگ آرایشتان انتخاب نمایید.
۱۲- پس از اتمام آرایش می توانید از اسپری های فیکس کننده آرایش نیز استفاده کنید. این اسپری ها باعث می شود آرایش مدت طولانی تری بر روی صورت شما بماند.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 48
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 61
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 68
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 97
  • بازدید ماه : 81
  • بازدید سال : 1,026
  • بازدید کلی : 8,918