loading...
زیبایی
admin بازدید : 81 جمعه 16 فروردین 1392 نظرات (0)

این روزها که هوا سرد است و پوست به شدت خشک می شود، می توان با استفاده از کرم های مرطوب کننده با این مشکل مقابله کرد. همچنین می توان از ماسک مرطوب کننده هم استفاده کرد.در این مطلب روش تهیه خانگی 5 ماسک مرطوب کننده پوست را برایتان می گوییم.

 

1 - ماسک آووکادو به همراه تخم مرغ

- آووکادو تازه ای بخرید و حدود یک‌چهارم آن را داخل ظرفی بریزید و کاملا له کنید تا به شکل خمیر دربیاید.

- زرده و سفیده یک عدد تخم مرغ را جدا کنید و زرده آن را به ظرف قبلی اضافه کنید. سپس 1 تا 2 قاشق غذاخوری سرکه به آن اضافه می کنید.

همه مواد را با هم مخلوط کنید تا به شکل خمیر صاف و یکدست درآید.

- دست های خود را با آب و صابون بشویید. سپس لایه نازکی از این خمیر را به پوست صورت خود بمالید.

از مالیدن این مخلوط در نزدیکی چشم ها و دور ابروها خودداری کنید.

- اجازه دهید تا این ماسک حدود 15 تا 20 دقیقه روی صورت شما بماند.

- هنگامی که احساس کردید ماسک خشک شده است، می توانید آن را با آب گرم از روی صورت خود بشویید.

 

2 - ماسک موز و پرتقال

- موز را پوست بگیرید و آن را نصف کنید. نصفی از موز را در کاسه ای با چنگال به خوبی له کنید.

- یک قاشق غذا خوری آب پرتقالی را که از قبل گرفته اید را به این کاسه اضافه کنید. مراقب باشید هسته پرتقال در آب آن وجود نداشته باشد.

- یک قاشق غذاخوری عسل به محتویات کاسه اضافه کنید و آن را خوب مخلوط کنید تا به ترکیب یکدستی برسید.

- لایه نازکی از ماسک آماده شده را روی پوست خود قرار دهید. توجه داشته باشید که پوست شما باید قبل از این کار کاملا خشک باشد. از مالیدن این ماسک در اطراف چشم جدا خودداری کنید.

- مدت 15 دقیقه صبر کنید تا ماسک تاثیر خودش را بگذارد.

- سپس پوست خود را با آب گرم بشویید.

همیشه ماسک ها را به مقداری تهیه کنید که بعد از مصرف یک تا دو روز تمام شود

 

3 - ماسک ماست و جوی دوسر

- یک قاشق غذاخوری جوی دوسر را بپزید و اجازه دهید تا سرد شود. پس از آنکه سرد شدریال آن را در کاسه ای بریزید.

- نصف فنجان ماست ساده را به آن اضافه کنید و آن را خوب هم بزنید.

- یک قاشق غذاخوری عسل را به محتویات کاسه اضافه کنید و تمامی مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.

- سپس این مخلوط را بر روی پوست خود قرار دهید.

- حدود 15 تا 20 دقیقه صبر کنید.

- سپس پوست خود را با آب گرم بشویید.

 

4 - ماسک ماست و آلوئه ورا

- نصف فنجان ماست ساده را با دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا مخلوط کنید.

- یک قاشق چایخوری عسل به محتویات قبلی اضافه کنید و آنها را خوب هم بزنید.

- 15 تا 20 دقیقه این ماسک را بر روی پوست خود قرار دهید و سپس با آب گرم بشویید.

 

5 - ماسک عسل و آبلیمو ترش

- لیموترش تازه ای را تهیه کنید و آب آن را بگیرید. سعی کنید هسته وارد آبلیمو نشود. یک قاشق غذاخوری آب لیمو ترش تازه را درون ظرفی بریزید.

- یک قاشق غذاخوری عسل را که به دمای اتاق رسیده است به آبلیمو اضافه کنید و آنها را مخلوط کنید.

- این ماسک را حدود 30 دقیقه روی پوست خود قرار دهید و سپس آن را با آب گرم بشویید.

 

توصیه :

1 - هنگام استفاده از انواع ماسک، از مالیدن آنها به نزدیکی چشم جدا خودداری کنید، زیرا ممکن است منجر به بروز ناراحتی های چشمی شود.

 

2 - همیشه ماسک ها را به مقداری تهیه کنید که بعد از مصرف یک تا دو روز تمام شود. به عبارت دیگر ارزش و اهمیت استفاده از ماسک ها در این است که تازه مصرف شوند. اگر ماسک به مقدار زیادی تهیه شود و برای مدت چند روز مصرف شود، احتمال فساد مواد به دلیل عدم استفاده از مواد نگهدارنده وجود دارد و ممکن است نه تنها پوست شما را مرطوب نکند، بلکه اثرات مخرب بر روی پوست شما داشته باشد.

 

3 - هنگامی که ماسک های گفته شده را درست کردید و بر روی پوست صورت خود قرار دادید، دو حلقه برش خیار را بر روی چشم های خود بگذارید. با این کار، علاوه بر داشتن پوستی سالم و شاداب و مرطوب، آرامش بی نظیری نصیبتان می شود .

 

4 - طی دو روز مصرف ماسک، باید تمام نکات مربوط به نگهداری آن را رعایت کنید و آن را دور از نور خورشید و در داخل یخچال قرار دهید و هنگام قرارگیری در یخچال باید داخل ظرف دربسته ای قرار دهید تا میکروب های یخچال وارد آن نشود.

 

5 - بهترین زمان مصرف مرطوب کننده ها بلافاصله بعد از حمام است. مصرف مرطوب کننده بلافاصله بعد از حمام سبب می شود تا رطوبت بیشتر داخل پوست بماند.

 

6 - اگر بعد از استفاده از ماسک مرطوب کننده خانگی، علایم آلرژی و حساسیت پوستی در شما بروز کرد، حتما به پزشک مراجعه کنید و برای مصرف مجدد آن، با پزشک مشورت کنید.

admin بازدید : 127 جمعه 16 فروردین 1392 نظرات (0)

گوجه فرنگی جزو سبزیجاتی است که خواص زیادی برای آن بر می شمارند. در این مطلب به بعضی خواص آن به عنوان ماسک صورت اشاره می شود.

 

کاهش دهنده چربی پوست؛ پالپ و آب گوجه فرنگی با چربی اضافه ای که غده چربی پوست تولید می کند، مقابله می کند. گوجه را نصف کنید و قسمت گوشتی آن را به صورت بمالید و بگذارید آب آن به مدت ۱۵دقیقه روی صورت بماند تا به پوست نفوذ کند. سپس صورت خود را با آب سرد بشویید. برای بهبود پوست، این کار را روزی ۲بار انجام دهید.

 

تمیز کردن پوست؛ گوجه فرنگی را نصف کنید و یک قسمت آن را به شکر بزنید و به صورت چرخشی روی صورت بمالید تا کثیفی و سلول های مرده جدا شود. بگذارید آب آن کمی روی صورت بماند.

 

ناراحتی پوستی را تسکین می دهد؛ آب گوجه فرنگی خارش، قرمزی غیرعادی، پوسته پوسته شدن و ناراحتی پوست را از بین می برد. اسید خفیف موجود در آن میزان PH پوست را تنظیم و ناراحتی پوست را برطرف می کند. خوب است به آب گوجه فرنگی ماست نیز اضافه کنید و روی صورت بمالید و پس از ۲۰دقیقه صورت خود را بشویید.

 

ترمیم منافذ پوست؛ آب گوجه فرنگی منافذ بزرگ پوستی را جمع می کند. قبل از خواب آب گوجه فرنگی را به تمامی صورت بمالید و روز بعد شست وشو دهید.

 

کاهش بروز آکنه؛ اگر چه نتیجه دادن درمان آکنه با گوجه فرنگی زمان بر است اما استفاده از آن بهتر از داروهای شیمیایی است. آب گوجه را به صورت بمالید و پس از یک ساعت آن را بشویید.

 

از بین بردن جوش های سرسیاه: روی جوش ها آب گوجه فرنگی بمالید.

 

درمان آفتاب سوختگی؛ از آن جا که آب گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان است، علایم آفتاب سوختگی را درمان می کند. برای کسب نتیجه بهتر، آب آن را با دوغ مخلوط کنید و به تمامی صورت بمالید و پس از نیم ساعت صورت خود را بشویید.

 

نرمی پوست صورت؛ کمبود کلاژن یا تولید کم کلاژن که نوعی پروتئین فیبری است، علت اصلی ایجاد چین و چروک است. محققان دریافته اند ، گوجه فرنگی انعطاف پوست را حفظ می کند. بنابراین افرادی که به طور منظم گوجه فرنگی مصرف می کنند دارای پوست نرم، صاف و بدون چین و چروک اند.

 

برای خشکی پوست؛از ماسک ماست و گوجه فرنگی استفاده کنید. ماست باعث نرمی پوست می شود؛ گوجه فرنگی نیز پوست را خنک می کند. گوجه فرنگی را نصف کنید، قسمت برش خرده آن را به ماست بزنید و سپس به صورت بمالید.بگذارید این ماده به مدت ۲۰دقیقه روی پوست بماند. سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید.

 

شادابی پوست؛ مخلوطی از عسل و آب گوجه فرنگی را به صورت و گردن بمالید و پس از ۱۵دقیقه بشویید.

admin بازدید : 30 جمعه 16 فروردین 1392 نظرات (0)
ماسکی جهت رفع چین و چروک مخصوص پوست آقایان !
این ماسک به دلیل داشتن گوجه فرنگی برای آقایان که نوع پوستشان تفاوتهای خاصی در مقایسه با پوست خانمها دارد مناسبتر است ...
برای رفع چین و چروک پوست آقایانی که کم کم بعد از سی سالگی خطوط پیشانی و دور چشمشان نمایان می شود چه ماسکی پیشنهاد می کنید؟!
از آنجایی که پوست آقایان از هر نوع از انواع پوستها باشد تفاوتهای خاص خود را در مقایسه با خانمها خواهد داشت بنابر این ماسک ماست و گوجه فرنگی می تواند در رفع چین و چروک و پاکسازی پوستشان بسیار موثر باشد.
استفاده ی هفته ای دو بار از این ماسک سبب شادابی و در عین حال پاکسازی پوست شده و به آنها در به نعویق انداختن چین و چروکها به خصوص در ناحیه ی پیشانی  کمک خواهد کرد.
به این ترتیب عمل کنید که:
یک عدد گوجه فرنگی کوچک را رنده کرده و با دو قاشق غذاخوری ماست پر چرب مخلوط کنید، سپس آن را به آرامی روی پوست بخوابانید و سعی کنید در این زمان به حالت خوابیده بوده و تا زمان شستشوی آن خنده و صحبت نکنید، پس از جذب و خشک شدن آن بر روی پوست که بین 15 تا 20 دقیقه طول خواهد کشید ابتدا صورت را با آب ولرم و سپس با آب سرد و خنک شستشو دهید.
توجه داشته باشید پس از شستشوی ماسک بهتر است پوست یا به حالت طبیعی خشک شود و یا  از یک دستمال کاغذی نرم به آرامی برای خشک کردن استفاده شود.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 48
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 46
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 53
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 69
  • بازدید ماه : 53
  • بازدید سال : 998
  • بازدید کلی : 8,890