loading...
زیبایی
admin بازدید : 77 جمعه 16 فروردین 1392 نظرات (0)
بهترین راه برای روشن کردن رنگ پوست چیست؟
هميشه لازم نيست براي سفيدتر شدن پول زيادي را صرف خريد كرم‌هاي سفيدكننده آرايشي كنيد. به اين توصيه‌ها عمل كنيد تا به طور طبيعي كمي سفيدتر شويد.
1. زياد زير نور آفتاب نرويد تا جايي كه مي‌توانيد از نور آفتاب دوري كنيد. اين كار باعث مي‌شود دچار پيري زودرس و سرطان پوست نشويد. اگر به ساحل مي‌رويد گذاشتن كلاه را فراموش نكنيد و لباس آستين‌دار به تن كنيد. نور آفتاب مي‌تواند سبب سوختگي پوست و رنگ تيره آن شود. 2. از پوسستان محافظت كنيد هميشه قبل از خروج از منزل كرم ضدآفتاب با پايه اكسيدزنيك استفاده كنيد. لازم است 30 دقيقه قبل از بيرون رفتن از خانه اين كار را انجام دهيد. 3. رژيم غني از فيبر انتخاب كنيد جالب است بدانيد اكثر مشكلات پوستي و حتي تيرگي آن به دليل مشكلات گوارشي است. تغذيه سالم ضامن سلامت عمومي بدن است. سعي كنيد ميوه، سبزي و حبوبات كامل بيشتري مصرف كنيد. 4. از دشمنان پوست دوري كنيد استرس، كم‌خوابي،‌ قهوه، الكل، سيگار و... دشمنان پوست شما هستند. 5. صابون استفاده نكنيد تركيبات آلكالين موجود در صابون مي‌تواند لايه اسيدي طبيعي پوست را از بين برده و آن را در برابر دشمنان آسيب‌پذير كند به جاي صابون از يك پاك‌كننده آرايشي ملايم استفاده كنيد. 6. به پوستتان روزانه آب برسانيد مرطوب نگجه داشتن پوست جلوي خشك شدن پوست را مي‌گيرد، اجازه نمي‌دهد روي پوست چين و چروك بيفتد و با پركردن سلول‌ها از آب پوستي نرم و صاف برايتان به ارمغان مي‌آورد. 7. روزانه 7 ليوان آب بنوشيد 15 درصد پوست آب است. در برخي شرايط آب پوست به سرعت تبخير مي‌شود. پس براي جايگزين كردن آب روزانه 7 ليوان آب بنوشيد. 8. اجازه بدهيد پوسستان نفس بكشد پوستتان را به طور عميق پاكسازي كنيد و بعد از آن نه كرم مرطوب‌كننده و نه آرايشي استفاده كنيد. بهتر است بعد از يك حمام آب گرم پاكسازي را انجام دهيد. 9. ماسك ميوه بزنيد به طور متناوب از ماسك ميوه استفاده كنيد. اسيدها و آنزيم‌هاي موجود در ميوه‌ها به برداشته شدن پوست مرده، كاهش لك‌ها و روشن‌شدن پوست كمك مي‌كند. لازم نيست ماسك آماده بخريد. مي‌توانيد از انواع ميوه‌ها در خانه ماسك تهيه كنيد. 10. ورزش كنيد داشتن يك فعاليت فيزيكي مداوم براي پوست ضروري است و آن را روي فرم نگه مي‌دارد. ورزشي را كه دوست درايد انتخاب و هر روز ساعاتي را به آن بپردازيد
سلامت
admin بازدید : 39 جمعه 16 فروردین 1392 نظرات (0)
روش‌های رفع چین و چروك چهره
دیدن خطوط چین و چروک روی صورت در آینه شاید برای خیلی‌ها منظره غم‌انگیزی باشد. بیشتر آدم‌ها حساسیت ویژه‌ای نسبت به پوست خود، به خصوص پوست صورتشان دارند.
 با وجود همه مراقبت‌ها و روش‌هایی که برای جلوگیری از بروز چین و چروک‌ در پوست وجود دارد، پیری فرآیند ناگزیری است...
 برای برطرف کردن چروک‌های عمقی، ابتدا به کمک روش‌های جراحی یا لیزرهای مخصوص یا رادیوفریكوئنسی، فرآیند جوان‌سازی روی کل پوست انجام شده و سپس برای پرکردن خطوط ذکرشده از ترکیبات پرکننده یا تزریق فیبروبلاست استفاده می‌شود که در زیر شرح مختصری از روش‌های جدید جوان‌سازی مطرح می‌شود.
• تزریق سلول‌های فیبروبلاست در جوان‌سازی پوست:
این روش که به آن سلول‌درمانی گفته می‌شود، به کمک فناوری جدیدی صورت می‌گیرد که اساس آن، جایگزینی سلول‌های دچار اختلال عملکرد با سلول‌های سالم است. این سلول‌ها پس از ورود به بدن تمایز یافته و به سلول‌های اختصاصی همان بافت تبدیل می‌شوند.
از این خاصیت در درمان چین و چروک صورت استفاده می‌شود. در این روش، ابتدا قسمت کوچکی از پوست پشت گوش یا بینی (حدود 3 تا4 میلی‌مترمربع) را پس از بی‌حسی برمی‌داریم و به محیط کشت اختصاصی انتقال می‌دهیم. در این مرحله، سلول‌های فیبروبلاست‌ها استخراج و تکثیر می‌شوند. سپس 3 تزریق با فواصل 2 هفته‌ای انجام می‌شود. سلول‌های بنیادی تزریق شده شروع به تولید کلاژن می‌کنند که ماده اصلی پوست است و می‌تواند چروک‌ها را برطرف كند و ظاهر جدیدی به چهره شما بدهد.
• لایه‌برداری بخش فوقانی پوست (میکرودرم ابریژن):
در این روش دستگاه‌های خاص با فشار تنظیم شده‌ای با سطح پوست در تماس قرار می‌گیرند و ایجاد تراش بسیار سطحی در لایه‌های فوقانی شاخی پوست می‌کنند. در ضمن یک مکش نیز روی پوست انجام می‌شود که سبب جمع شدن کریستال‌ها از سطح پوست و همچنین بهتر شدن جریان خون به منطقه و فعال شدن سلول‌های فیبروبلاست و ترمیم و طراوت پوست خواهد شد.
• امواج رادیویی (رادیوفرکوئنسی) و لیزرهای مخصوص:
رادیوفرکوئنسی، روشی مطمئن، اثربخش و غیرتهاجمی در رفع چین و چروک‌های صورت و بازگرداندن جوانی و قوام طبیعی به پوست و رفع چاقی‌‌هایی موضعی است. روش رادیوفرکوئنسی، جوان‌سازی را در تمام مناطق صورت، گردن و غبغب به‌طور یکنواخت انجام می‌دهد، پس بهتر است پیش از انجام هر کار دیگر ابتدا به وسیله‌ این دستگاه سن پوستی فرد کاهش یابد، سپس در صورت لزوم در مناطق مورد نیاز تزریق بوتاکس یا ژل انجام شود. حین درمان، گرمای کنترل‌شده به لایه داخلی پوست بدون صدمه به لایه‌های رویی و اپیدرم داده می‌شود که باعث می‌شود کلاژن‌سازی در پوست فرد تحریک شود. تعداد جلسات مورد نیاز برای صورت، 4 دوره درمان با فواصل 3 تا 4 هفته است و برای افراد بالای 45 سال هر 6 ماه به صورت نگه‌دارنده یک بار انجام می‌شود. به طور كلی مواد پركننده را می‌توان به 3 دسته تقسیم كرد:
1) مواد صناعی:
در میان این مواد می‌توان به شكلی از سیلیكون مایع پالایش شده اشاره كرد كه تا 30 سال استفاده می‌شد، اما مشكلات متعدد، از جمله بروز واكنش حساسیتی به توقف استفاده از آن منجر شد.
2) مواد با منشا حیوانی
3) مواد پركننده با منشا انسانی:
در میان این مواد می‌توان به چربی، كلاژن خود فرد و تزریق فیبروبلاست كشت‌داده خویش‌سازگار اشاره کرد. تزریق چربی مستلزم جراحی و استخراج بافت چربی از شكم است و دوام آن چند ماه است.
اسید هیالورونیك نیز یك ماده طبیعی با توانایی ترمیم چروك‌ها (از متوسط تا شدید)است که در همه بافت‌های انسان و حیوان یافت می‌شودو زیست سازگار است.
admin بازدید : 167 جمعه 16 فروردین 1392 نظرات (1)
پوست ما انسانها با بالارفتن سن بطور طبیعی رفته رفته خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و به همین دلیل خمیده و چروک می شود. قرار گرفتن در معرض آفتاب و کمبود آب در پوست ، اصلی ترین دلایل تشدید چین و چروکها هستند .
صاف کردن پوست چروک شده کار بسیار سختی است و گاهی غیر ممکن است اما روشهای مختلفی
برای جلوگیری از چروک شدن پوست و یا حداقل کمتر چروک شدن آن وجود دارد.

سموم را از بدن خود دور نگه دارید
کارهایی مثل سیگار کشیدن ، مصرف غذاهای سرخ شده و مصرف نوشیدنیهای الکلی می توانند باعث ایجاد و یا تشدید چروکهای پوست ما شوند.

در طول روز به اندازه کافی آب مصرف کنید
میزان آب مورد نیاز بدن شما به وزنتان بستگی دارد . برای مثال اگر وزن شما ۱۵۰ پوند است ، شما روزانه باید حداقل ۷۵ اونس آب مصرف کنید.

از یک پاک کننده و مرطوب کننده مفید و موثر استفاده کنید
 این محصول نه تنها پوست شما را تمیز می کند بلکه رطوبت و مواد مغذی مورد نیاز پوست را نیز تامین می کند. بهتر است هر شب قبل از خواب از مرطوب کننده استفاده کنید.

با استفاده از یک ضد آفتاب خوب ، از پوست خود دربرابر نور آفتاب محافظت کنید
حمام آفتاب ، چین و چروکهای پوست را تشدید می کند.

وزن خود را متعادل و ثابت نگه دارید
بالا و پایین رفتن دائمی وزن باعث ایجاد و یا تشدید چین و چروکهای پوست می شوند.

ورزش کردن را فراموش نکنید
 فعالیتهای ورزشی باعث افزایش گردش خون در اندامهای بدن می شوند و چین و چروکها را از بین می برد.


به اندازه کافی ویتامین E و ویتامین C مصرف کنید.
 این ویتامین ها باعث تجدید رشد سلولها و افزایش تولید کلاژن می شوند وبه این ترتیب به پوستهای پیر کمک می کنند که دائما" درحال بازسازی و نوسازی باشند.




منبع : aftabir.com

admin بازدید : 42 جمعه 16 فروردین 1392 نظرات (0)
استفاده از ویتامینها نه تنها به جوان ماندن پوست و برطرف شدن علائم پیری کمک می کند بلکه به بهبود بافت پوست و حتی کم شدن سیاهی دور چشم هم کمک می کند.

ویتامین "A"
ویتامین "A" برای برطرف کردن چین و چروک مفید است و در کل، بهترین ویتامین برای مبارزه با آثار کهولت سن در پوست ، محسوب می شود .
مشتقات ویتامین "A" که معمولا" با نام رتینوئیدها شناخته می شوند ، چین چروکها را کاهش می دهند ، لکه های قهوه ای را کم رنگ می کنند و پوست های زبر را نرم می کنند بنابراین کسانی که می خواهند پوست جوانتری داشته باشند باید از این ویتامین استفاده کنند.

ویتامین " B۳ "
ویتامین " B۳ " برای کاهش قرمزی پوست مفید است .
ویتامین " B۳" که به نیاسینامید مشهور است میزان تولید سرامیدها و اسیدهای چرب را افزایش می دهد . این دو ماده از جمله مولفه های اصلی برای محافظت از پوست هستند و در نتیجه با افزایش این دو ماده پوست مقاومتر می شود و بهتر می تواند رطوبت را حفظ کند و در مقابل محرکهای حساسیت زا مقاومت کند.

ویتامین "C "
ویتامین "C " برای کم رنگ کردن لکه ها مفید است.
این ویتامین به نرم کردن پوست و کم رنگ کردن لکه ها خیلی کمک می کند ،نتایج یک تحقیق نشان داد زنانی که شش ماه بطور مداوم از کرمهای دارای ویتامین " c " استفاده می کنند ، لکه های صورتشان بطور قالب توجهی کم رنگ می شود.

ویتامین "E "
ویتامین "E " برای تامین رطوبت پوست مفید است و از پوست ما در برابر اشعه یو وی محافظت می کند.
این ویتامین به پوست ما کمک می کند که مرطوب کننده طبیعی خود را حفظ کند .

ویتامین " K "
ویتامین " K " برای از بین بردن سیاهی دور چشم مفید است.
این ویتامین به روشن شدن سیاهی های دور چشم کمک می کند و به همین دلیل است که اغلب کرم های دور چشم حاوی ویتامین K و یا همان رتینول هستند.
 

 

 
 
منبع : aftab.ir
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 48
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 50
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 58
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 74
  • بازدید ماه : 58
  • بازدید سال : 1,003
  • بازدید کلی : 8,895