loading...
زیبایی
admin بازدید : 56 جمعه 16 فروردین 1392 نظرات (0)

آرایش چشمهای گود: در این نوع چشم تکیه دراستفاده ازرنگهای کمرنگمیباشد. زیرا باعث ایجاد جلوه بیشتر چشمها میگردد. برای آرایش این نوع چشم میبایست سایه رااز گوشه های داخلی چشم تا کمی خارج از گوشه های خارجی آن به کار گرفت و مقدار کمیاز یک سایه تیره تر نیز به چینهای اطراف چشمها زده و آنها را یکدست نمود.

 

آرایش چشمهای با فاصله: در این نوع چشم میباست از سایه در گوشه های داخلیو تا وسط پلک جهت نزدیکتر نمودن چشمها به هم استفاده نمود.از یک سایه کمرنگ تر در قسمت میانه پلک به سمتخارج آن استفاده نمود و در قسمت وسط پلک آنرا بخوبی یکدست نمایید.
آرایش چشمهای نزدیک به هم: برای دورتر نشان دادن چشمها میتوان از یک نقطه کوچک از کرم کانسیلر نامرئی در گوشه داخلی هر دو چشم استفاده کرد . از یک خط چشم کمرنگ و نازک در لبه بالایی پلکها ونزدیک مژه ها که به سمت خارج ضخیم میگردند , باید استفاده نمود. برای گوشه داخلی چشم تا میانه پلک از یک سایهکمرنگ استفاده نمود و مقدار کمی از نوع تیره تر را در قسمت میانی و به سمت خارج پلکبه کار برده و به خوبی در بخش میانی آنها را یکدست نمایید .

روشهای آرایش چشم:استفاده از سایه های مات و تیره موجب کم جلوهشدنچشمها میگردد و این رمانی تشدید میگردد که رنگ صورت سفید یا روشن باشد .

اگر میخواهید که چشمهایی درشت و زیبا داشته باشید سعی کنید که در آرایشتان از سایههای کمرنگ استفاده نمایید . استفاده از سایه بعد از خط چشم موجب ایجادیک حالت خواب آلودگی و کم نما شدن چشمها میگردد . از خط چشم در آخر کارتانبرای ایجاد بهترین حالت استفاده نمایید. با استفاده ازیک ریمل مناسب سعی نمایید که مژه ها را پرپشت و فردار نمایید . برایاین کار میتوانید از انواع ریملهای پرپشت و بلند کننده مژه استفاده نمایید .هیچگاه از خط چشم در داخل مژه ها و پلکهای پایینی استفاده نکنید , این کار موجبکوچکتر به نظر آمدن چشمها میگردد .
راه حل برای چشمان پف کرده: یک قاشق غذاخوری را زیر اب سرد گرفته و آنرابرای 60 ثانیه روی پف کردگی چشم قرار دهید. کرمهای روی پوف کردهگی استفاده کنید که دارای نشاسته و روغن جگر کوسه باشند متخصصین پوست سالهاست بر این عقیده هستند که این مواد ورم پوست یا قسمت چشم را از بین میبرد.
راه دیگر حلقه حلقه کردن خیار و روی چشمها بصورت کمپرس گذاشتن است. چای سیاه کیسه ای را در آب سرد خیس نموده و برا 10 دقیقه روی چشمها بگذارید و به آرامی از سمت داخل به بیرون چشمها فشار ارامی بدهید.از خوردن هر چیزی که دارای نمک باشد خوداری کنید چرا که باعث نگهداری مایعات اضافی جمع شده در ناحیه چشمها خواهد شد. در موقع خواب سر را بالا تر از بدن نگهدارید که باعث اضافه جمع شدن بیشتر مایعات زیر چشم نشود.
آرایش چشمهای با عینک:

  • اگر قاب عینک شما تیره باشد نیازی به استفاده ازرنگها در سایه چشم نمیباشد ,فقط کافی است مژه ها را به بالا داده و از هم جدانمایید .
  • اگر از انواع قهوه ای ریمل استفاده مینمایید ,سعیکنید به جای آن از انوع مشکی و بصورت نازک در آرایشتان استفاده نمایید.
  • از ریملهای چند کاره جهت استفاده در پایین مژه هاو فر دادن و صاف کردن آنها استفاده نموده و به سمت بالا آنها را حالت دهید.
  • اگر از عینکهای کائوچویی و دسته شاخی استفاده میکنید باید وقتبیشتری برای آرایش ابروهایتان صرف نمایید.
  • توجه داشته باشید هدف از آرایش شما نمایش بهتر صورتتان است نه عینکتان , پس درانتخاب رنگها دقت نمایید.

کلکهای ریمل
1- برای بیشتر نشان دادن مژه ها چند عدد تک مژه مصنوعی به مژه های بالائی قبل از زدن ریمل اضافه کنید. بهترین راه اضافه کردن این مژه ها این است که انها را با موچین برداشته﴿ از طرف پهن ان بگیرید﴾ و در همان حالت چسب یا ژل مخصوص چسباندن را به مژه بزنید و چه تک مژه یا مژه کامل انرا از بیرون جشم میگذاریم.


2- قبل از گذاشتن مژه کامل و چسب زدن انرا با چشم اندازه بگیرید. اگر بلند بود از صمت داخلی به اندازه کافی قیچی کنید. بعد از گذاشتن مژه برای 10 ثانیه صبر کنید تا خشک شود. ریملهای ضد اب بیشتر حالت خشکی به مژه ها میدهند.

admin بازدید : 37 جمعه 16 فروردین 1392 نظرات (0)

آرایش چشم(خط چشم، سایه چشم و ریمل) مفرح ترین بخش آرایش صورت است. در اینجا نکاتی وجود دارند که می تواند به شما در انتخاب رنگ هایی که بیشتر به شما می آیند کمک کند.

 

چشمان قهوه ای:سایه های آبی تیره، طوسی، خاکستری و سربی به چمان قهوه ای شما کمک می کنند تا برجسته تر و زیباتر جلوه نمایند.
چشمان آبی:سایه قهوه ای ، شتری و خاکستری مایل به قهوه ای چشمان آبی را آبی تر جلوه می دهد.
چشمان سبز: سایه های صورتی، عنابی روشن ، ارغوانی روشن و صورتی مایل به قهوه ای تیره چشمان سبز را سبزتر جلوه می دهند.
سایه چشم: سایه بر کل پشت چشم می نشیند یعنی فضای بین خط مژه ها و ابروها. در رنگ ها و فرم های مختلف وجود دارد و شامل فرم کرم (که برای پوست های خشک مناسبند) ، مات که برای پوست های چرب مناسبند و مداد که برای هر پوستی مناسب است.

ریمل: سابقا فقط به رنگ مشکی وجود داشت اما امروزه شما می توانید در تمام رنگ ها آنها را پیدا کنید. ریمل مشکی فقط برای بلند و پر نشان دادن مژه ها استفاده می شد .
اگر خواستید از ریمل های رنگی استفاده کنید توصیه می کنیم که از رنگ های تیره تر مانند آبی ، سرمه ای یا سربی که نقطه مقابل سبز و آبی هستند استفاده نمایید. ریمل های سبز و آبی بسیار غیر طبیعی جلوه می کنند .

ریمل به شکل ظرفی است که دارای فرچه یا عصایی با انتهای برس مانند می باشد. بعضی از فرچه ها منحنی و بعضی صاف هستند و انتخاب آنها بسته به سلیقه و نظر شما دارد.

admin بازدید : 101 جمعه 16 فروردین 1392 نظرات (0)

 

بازار خط چشم بسیار بازار شلوغی است، چون شرکتهای مختلف انواع مختلف این محصول را به بازار داده اند که باید در انتخاب آن بسیار دقت کرد. خط چشم در انواع، مدادی، مایع و پودری وجود دارد .

 

اگر از مداد خط چشم استفاده میکنید، دقت کنید که نوک آن نرم باشد تا به راحتی بتوانید خط چشمتان را بکشید. این موضوع بسیار مهم است چون پوست پلکهای شما بسیار حساس و آسیب پذیر است. کشیدن خط چشم بخشی از هنر آرایش کردن است  که احتیاج به تمرین و مهارت نسبتا زیادی دارد.
مداد خط چشم مجبوبیت زیادی دارد چون کشیدن خط چشم با آن آسانتر است و شما میتوانید به راحتی حالتی را که میخواهید به چشمانتان بدهید.
Kayla به زودی خط چشم های مایع خود را به بازار عرضه خواهد کرد. پس برای اطلاع از زمان عرضه این کالا حتما مرتبا به قسمت Kayla در سایت آرایش مراجعه کنید.
اگر میخواهید فاصله چشمانتان را بیشتر جلوه دهید، هنگام کشیدن خط چشم روی گوشه داخلی چشم بیشتر تا کید کنید و اگر میخواهید این فاصله را کمتر جلوه دهید، روی گوشه خارجی چشم  بیشتر تاکید کنید و گوشه داخلی را روشن تر نگه دارید.  برای داشتن چشمان خمار گوشه خارجی خط چشمتان را کمی به بالا متمایل کنید.

نکته:
هنگام استفاه از مداد خط چشم، دهانتان را کمی باز نگهدارید تا عضلات چشمتان شل شوند. به این ترتیب کشیدن خط چشم راختتر شده و نیازی نیست که پوست پلکتان را بکشید.
تا جاییکه میتوانید خط چشمتان را نزدیک به مژه هایتان بکشید تا از به وجود آمدن خط سفید بین مژه و خط چشم جلوگیری کنید.

admin بازدید : 164 جمعه 16 فروردین 1392 نظرات (0)

قبل از آرایش چشم هاداشتن نگاهی درخشان و جذاب بستگی به تعادل خط ابروها و آرایش متناسب با چشمان شما دارد
همه چشم ها به یک طریق آرایش نمیشوند و هر چشم به واسطه شکل و فرم خود آرایش مخصوص خود را دارد
با دقت به فرم چشمان خود نگاه کنید

 

چشمان شما به هر شکل و فرمی که باشند، شما میتوانید از جدول زیر جهت تشخیص و یادگیری  فنون و رازهای زیباتر شدن آنها استفاده کنید
به طور کلی پلک متحرک باید کمتر دیده شود و استفاده از رنگهای روشنتر به منظور وسعت دادن به نگاهتان دارای اهمیت خاصی است
به یاد داشته باشید که در مرحله آخر با یک قلم مو خط بین دو سایه تیره و روشن را محو کنید

منبع:m26tazeha.atspace.co

admin بازدید : 971 جمعه 16 فروردین 1392 نظرات (0)

آرایش های عرب(خلیجی،لبنانی) پایه رنگی تیره دارند وبرای این مدل آرایش ابروها را به سمت بالا حالت می دهیم به شکلی که قوس ابرو از بین می رود.


1-تمام سطح پلک را با چسب لاتکس یا چسب سایه گریم می پوشانیم.

2-از جایی که مژه ها رشد کرده تا خط پلک سایه تیره(مشکی یا سرمه ای) می زنیم

3-زیر ابرو سایه سفید براق یا طلایی می زنیم

4-با یک سایه آجری ،مسی یا سبزطاووسی سایه تیره و سایه زیر ابرو را به هم وصل کنید به طوری که بین رنگ ها خط ایجاد نشود

سایه ها را به دقت زده و عجله نکنید.

 

 

 

سراسر پلک را تا زیر ابرو سایه بژ براق می زنیم،از گوشه خارجی چشم تا وسط پلک بصورت مثلث سایه

مشکی زده به طوری که از فرورفتگی پلک بالاتر نیاید، سایه مسی را از وسط پلک بالا تا انتهای ابرو زده

و به سایه مشکی وصل می کنیم.خط چشم پلک بالایی را بصورت باریک و بلند کشیده و خط زیر پلک را

تا خط مژه ادامه داده و به خط بالا وصل نمی کنیم.داخل چشم مداد سفید می کشیم و از نگین به

صورت ردیفی در گوشه چشم سمت چپ استفاده می کنیم.رژلب و رژگونه این آرایش به رنگ مسی

روشن است.

 

۱- برای اینکه سایه چشم شما دوام بیشتری داشته باشد اول باید بیس سایه چشم خود را استفاده کنید که بین رنگهای انتخابی شما روشنترین آنهاست. رنگ بیس را به همه پلک خود بزنید.

۲سپس رنگ بنفش ملایم را فقط نزدیک رویش پلک با حرکت دایره وار با برس متوسط بزنید.

  ۳- برای اینکه رنگ شما طولانی دوام بیاورد برس را روی پوست فشار دهید به جای اینکه آنرا بمالید.

۴-از مداد هایی به رنگ بنفش میتوانید استفاده کنید تا آرایش شما حالت جادویی بگیرد .میتوانیداز مداد مشکی هم استفاده کنید اگر که دوست نداشتید زیاد بنفشی بشود.  

 ۵-با انگشت خود میتوانید رنگ سایه خود را بلند کنید که حرارت بدن شما کمک میکند تا رنگ ها بهتر با هم قاطی شوند. ولی سعی کنید که به همه جای چشم رنگ تیره شما نرسد که رنگها از جای خود به جاهای دیگر نمیرسند بلکه همانجا با رنگ بغل دستی فقط یکدست میشوند.

۶-بهترین کار استفاده از پشت دستتان است که رنگها را در پشت دستتان مخلوط کنید و بعد به محلی که میخواهید بزنید.سپس در انتها تیره ترین بنفش خود را به گوشه خارجی چشم بزنید.از بزرگترین برس سایه یعنی ان۹ استفاده کنید.

 ۷-برای زیبایی بیشتر از همان رنگ تیره زیر چشم هم کار کنید.

admin بازدید : 52 جمعه 16 فروردین 1392 نظرات (0)

1- مژه هایتان را فر کنید
یکی از ساده ترین راه ها برای بزرگتر نشان دادن چشمها ، فر کردن مژه ها بوسیله فرمژه است. خیلی مهم است که حتما" قبل از استفاده از ریمل ، مژه هایتان را فر کنید و اگر فراموش کردید که قبل از ریمل این کار را انجام دهید حتما" اجازه بدهید ریملتان کاملا" خشک شود و سپس از فرمژه استفاده کنید.


2 - به مژه های پایین هم ریمل بزنید
بسیاری از خانمها به مژه های پایین ریمل نمی زنند . اما بسیاری از متخصصان گریم معتقدند که استفاده از ریمل در مژه های پایین چشم باعث می شود که چشمها بزرگتر به نظر برسند. البته نکته مهم این است که چطور به مژه های پایین ریمل بزنید ؟ اول مژه های پلک بالایی را ریمل بزنید بعد بدون اینکه فرچه ریمل را دوباره داخل ظرف ریمل وارد کنید، مژه های پایین را هم ریمل بزنید . فرچه ریملتان را عمودی نگه دارید و روی مژه های پلک پایینتان عقب و جلو ببرید.
 
3 - مژه مصنوعی استفاده کنید 
اگر قصد دارید در یک مراسم کاملا" رسمی و بزرگ شرکت کنید می توانید از مژه مصنوعی استفاده کنید . بیشتر بازیگران و خوانندگان خانم برای شرکت در مراسم رسمی از مژه های مصنوعی استفاده می کنند. اگر روش استفاده از مژه های مصنوعی را بخوبی بلد باشید ، چشمهای شما بسیار زیبا و کاملا" طبیعی به نظر می رسند.

4 - از خط چشم سفید استفاده کنید
یک روش دیگر برای بزرگتر نشان دادن چشمها استفاده از خط چشم سفید است . داخل پلک پایینتان را با مداد سفید خط بکشید . حتما" از یک مداد نرم استفاده کنید تا پلکتان آسیب نبیند. برای اینکه داخل چشمتان روشنتر شود می توانید در قسمت گوشه پلکتان هم از این مداد استفاده کنید.

5 - ابروهایتان را تمیز و مرتب نگه دارید
برای اینکه چشمانتان بزرگتر به نظر برسد باید به ابروهایتان هم توجه کنید . اگر ابروهایتان یک قوس خفیف داشته باشد چشمانتان بزرگتر به نظر می رسد.




منبع : aftabir.com
admin بازدید : 34 جمعه 16 فروردین 1392 نظرات (0)
بسیاری از خانم‌ها در گذشته برای رنگ کردن موهای خود و آراسته به نظر رسیدن دست به دامن انواع و اقسام گیاهان دارویی می شدند. اگر به سراغ مادربزرگ خود بروید و از او در این‌باره بپرسید، قطعا بیش از 10‌گیاه دارویی با رنگ‌های متفاوت و زیبا را به شما معرفی می‌کند که استفاده از آنها موجب تغییر رنگ موها و ایجاد تغییر در ظاهر شما می‌شود.
 پیش از تولید و عرضه رنگ موهای شیمیایی در جهان بسیاری از زنان در کشورهای مختلف متناسب با نوع فرهنگ و رویش گیاهان دارویی همان منطقه از خاصیت گیاهان دارویی برای رنگ کردن موهای خود استفاده می‌کردند. آنها از حنا برای حنایی کردن، از روناس برای مشکی کردن و از دانه‌های قهوه برای قهوه‌ای کردن موهایشان استفاده می‌کردند.


طلایی طبیعی
افرادی که علاقه‌مندند موهایی طلایی‌رنگ داشته باشند می‌توانند از عصاره گل بابونه و گل ریواس برای این منظور کمک بگیرند. ترکیب این دو عصاره یکی از بهترین رنگ موهای طبیعی برای افرادی است که دارای موهای سفید هستند. ماساژ این عصاره بر موهای سفید و بی‌رنگ موجب طلایی شدن آنها می‌شود. برای تهیه این عصاره تنها باید 5 قاشق گل بابونه و 5 قاشق گل ریواس را درون 3 لیوان آب بریزید و این مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید تا آماده شود. بعد از گذشت 20 دقیقه که گل بابونه در آب جوشید این محلول آماده است. آن را صاف کرده و پس از خنک شدن روی موهای خود ماساژ دهید. این کار را تکرار کنید تا رنگ طلایی مورد علاقه‌تان روی موها ظاهر شود.


حتی می‌توانید های‌لایت کنید
افرادی که چند تارموی سفید دارند و تعداد این تار موها در سر آنها به حدی است که موجب نارضایتی آنها می‌شود، می‌توانند از عصاره گیاه آقطی برای جلوه بیشتر موهایشان استفاده کنند. برای این منظور کافی است گیاه آقطی را از نزدیک‌ترین عطاری به منزل خود تهیه کنید و آن را با نیم‌لیتر آب روی حرارت ملایم بگذارید تا بجوشد. پس از 10‌دقیقه عصاره‌ای از این گیاه به دست می‌آید که ماساژ این عصاره روی سر و موها موجب تیره‌رنگ شدن موهای سفید می‌شود.البته باید توجه داشت که گیاه آقطی به دلیل تن آبی که در خود دارد موجب آبی شدن تارهای سفید شده و جلوه‌ای خاص به موهای شما می‌بخشد.


اول تست کنید
نکته‌ای که پیش از رنگ کردن موها با گیاهان طبیعی باید به آن دقت کرد این است که همیشه قبل از رنگ کردن کل موها با گیاه دارویی مورد نظر، بهتر است بخش کوچکی از موهایتان را بچینید و روی آن رنگ مورد نظر را امتحان کنید. در این حالت اگر از رنگ به دست آمده احساس رضایت داشتید آن را روی موهایتان بگذارید. بهترین شرایط برای رنگ کردن موها با عصاره گیاهان طبیعی آن است که در محیطی که به دمای بدن نزدیک است و به اصطلاح 37 درجه سانتی‌گراد دما دارد موهای خود را رنگ کنید. در این حالت نتیجه بهتری بعد از رنگ کردن موها به دست می‌آید.


اگر چند تار موی سفید دارید
پیش از پیدایش رنگ های شیمیایی در جهان بسیاری از مردم از گیاهان دارویی مختلف برای رنگ آمیزی موهای خود استفاده می کردند. امروزه نیز بسیاری از درمانگران طب سنتی استفاده از این رنگ های طبیعی و گیاهی را در مقایسه با رنگ های شیمیایی که استعمال آنها عوارض جانبی به همراه دارد، توصیه می کنند. این درمانگران برای پوشاندن تار موهای سفید به مراجعان خود توصیه می‌کنند 2 قاشق غذاخوری تنباکو را با 2 لیوان آب به مدت نیم ساعت بجوشانند و سپس موهای خود را با محلول خنک شده تنباکو ماساژ دهند تا تارهای موی سفید شده به رنگ مشکی در آیند.


طرفداران مسی بخوانند
افرادی که علاقه‌مند به رنگ موی مسی هستند می‌توانند از یک نسخه گیاهی بسیار ساده برای به دست آوردن این رنگ برای موهایشان استفاده کنند.برای تهیه این ترکیب کافی است که به ترکیب گل ریواس و گل بابونه مقداری حنا اضافه کنید. برای این منظور کافی است به میزان مساوی (4 قاشق غذاخوری) از گل ریواس، گل بابونه و حنا را در ظرف ریخته و آن را با 3 لیوان آب مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید. پس از جوشیدن این مخلوط آن را صاف کرده و بر موهایتان ماساژ دهید. این ترکیب موجب به دست آمدن رنگ مسی و جالبی روی موهایتان می‌شود.


روشن‌سازی با اسپرک
اگر در گروه افرادی قرار دارید که از رنگ‌های روشن لذت می‌برید و تصمیم دارید موی خود را به رنگ زرد یا بور در آورید بهترین روش استفاده از گیاه اسپرک است. گیاه اسپرک انواع مختلفی دارد که از میان آنها تنها یک نوع برای رنگ‌آمیزی موی سر مناسب است بنابراین به هنگام تهیه این گیاه حتما به فروشنده توصیه کنید که اسپرک برای رنگ مو نیاز دارید. برای تهیه عصاره اسپرک نیز لازم است  4‌قاشق غذاخوری از آن را در 3‌لیوان آب بجوشانید و پس ازصاف کردن و سرد شدن آن را روی موهای خود ماساژ دهید. با ماساژ این عصاره روی موهایتان به مرور موها به رنگ زرد و پس از آن به رنگ بور درمی‌آیند.
منبع : زندگی ایده آل 

 

admin بازدید : 167 جمعه 16 فروردین 1392 نظرات (1)
پوست ما انسانها با بالارفتن سن بطور طبیعی رفته رفته خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و به همین دلیل خمیده و چروک می شود. قرار گرفتن در معرض آفتاب و کمبود آب در پوست ، اصلی ترین دلایل تشدید چین و چروکها هستند .
صاف کردن پوست چروک شده کار بسیار سختی است و گاهی غیر ممکن است اما روشهای مختلفی
برای جلوگیری از چروک شدن پوست و یا حداقل کمتر چروک شدن آن وجود دارد.

سموم را از بدن خود دور نگه دارید
کارهایی مثل سیگار کشیدن ، مصرف غذاهای سرخ شده و مصرف نوشیدنیهای الکلی می توانند باعث ایجاد و یا تشدید چروکهای پوست ما شوند.

در طول روز به اندازه کافی آب مصرف کنید
میزان آب مورد نیاز بدن شما به وزنتان بستگی دارد . برای مثال اگر وزن شما ۱۵۰ پوند است ، شما روزانه باید حداقل ۷۵ اونس آب مصرف کنید.

از یک پاک کننده و مرطوب کننده مفید و موثر استفاده کنید
 این محصول نه تنها پوست شما را تمیز می کند بلکه رطوبت و مواد مغذی مورد نیاز پوست را نیز تامین می کند. بهتر است هر شب قبل از خواب از مرطوب کننده استفاده کنید.

با استفاده از یک ضد آفتاب خوب ، از پوست خود دربرابر نور آفتاب محافظت کنید
حمام آفتاب ، چین و چروکهای پوست را تشدید می کند.

وزن خود را متعادل و ثابت نگه دارید
بالا و پایین رفتن دائمی وزن باعث ایجاد و یا تشدید چین و چروکهای پوست می شوند.

ورزش کردن را فراموش نکنید
 فعالیتهای ورزشی باعث افزایش گردش خون در اندامهای بدن می شوند و چین و چروکها را از بین می برد.


به اندازه کافی ویتامین E و ویتامین C مصرف کنید.
 این ویتامین ها باعث تجدید رشد سلولها و افزایش تولید کلاژن می شوند وبه این ترتیب به پوستهای پیر کمک می کنند که دائما" درحال بازسازی و نوسازی باشند.




منبع : aftabir.com

admin بازدید : 42 جمعه 16 فروردین 1392 نظرات (0)
استفاده از ویتامینها نه تنها به جوان ماندن پوست و برطرف شدن علائم پیری کمک می کند بلکه به بهبود بافت پوست و حتی کم شدن سیاهی دور چشم هم کمک می کند.

ویتامین "A"
ویتامین "A" برای برطرف کردن چین و چروک مفید است و در کل، بهترین ویتامین برای مبارزه با آثار کهولت سن در پوست ، محسوب می شود .
مشتقات ویتامین "A" که معمولا" با نام رتینوئیدها شناخته می شوند ، چین چروکها را کاهش می دهند ، لکه های قهوه ای را کم رنگ می کنند و پوست های زبر را نرم می کنند بنابراین کسانی که می خواهند پوست جوانتری داشته باشند باید از این ویتامین استفاده کنند.

ویتامین " B۳ "
ویتامین " B۳ " برای کاهش قرمزی پوست مفید است .
ویتامین " B۳" که به نیاسینامید مشهور است میزان تولید سرامیدها و اسیدهای چرب را افزایش می دهد . این دو ماده از جمله مولفه های اصلی برای محافظت از پوست هستند و در نتیجه با افزایش این دو ماده پوست مقاومتر می شود و بهتر می تواند رطوبت را حفظ کند و در مقابل محرکهای حساسیت زا مقاومت کند.

ویتامین "C "
ویتامین "C " برای کم رنگ کردن لکه ها مفید است.
این ویتامین به نرم کردن پوست و کم رنگ کردن لکه ها خیلی کمک می کند ،نتایج یک تحقیق نشان داد زنانی که شش ماه بطور مداوم از کرمهای دارای ویتامین " c " استفاده می کنند ، لکه های صورتشان بطور قالب توجهی کم رنگ می شود.

ویتامین "E "
ویتامین "E " برای تامین رطوبت پوست مفید است و از پوست ما در برابر اشعه یو وی محافظت می کند.
این ویتامین به پوست ما کمک می کند که مرطوب کننده طبیعی خود را حفظ کند .

ویتامین " K "
ویتامین " K " برای از بین بردن سیاهی دور چشم مفید است.
این ویتامین به روشن شدن سیاهی های دور چشم کمک می کند و به همین دلیل است که اغلب کرم های دور چشم حاوی ویتامین K و یا همان رتینول هستند.
 

 

 
 
منبع : aftab.ir
admin بازدید : 42 جمعه 16 فروردین 1392 نظرات (0)

درمان موخوره

موخوره TRICHOPTLOSIS آسيبى است كه برس و سشوار به موى سر وارد مى كنند. در اين آسيب لايه و سطح محافظ مو در انتهاى فيبرهاى مويى نوك مو از بين مى رود. موخوره بيشتر در موهاى خشك و شكننده به وجود مى آيد. وقتى سطح محافظت كننده مو از بين مى رود و امكان جايگزينى آن به وجود نمى آيد، سر ِ مو چند شاخه مى شود. هرچند سال ها قبل زنان براى مبارزه با موخوره نوك موهاى خود را مى سوزاندند ولى اين كار باعث مى شود، سلول هاى بيشترى نابود شود.در هر حال اين مشكل بسيار رايج است.
شامپوهاى اسيدى يا قليايى، فرهاى دائمى، رنگ كردن زياد، دكلره كردن بيش از حد، استفاده از برس هاى نايلونى و فلزى و شانه هايى كه دندانه هايى نوك تيز دارند در به وجود آمدن و تشديد موخوره مؤثر هستند.
درمان موخوره :
راه هاى متفاوتى براى درمان موخوره وجود دارد :
- يك ليوان شيرين بيان را در سه ليوان آب جوشيده بريزيد و بگذاريد 10 دقيقه بجوشد و آرام آرام دم بكشد. بعد از اين كه سرد شد، آن را صاف كنيد و هر روز از اين مايع به موى سرتان بماليد. پس از مدت كوتاهى متوجه خواهيد شد موخوره تان درمان شده است.
- ريشه كنجد را در آب جوش خيس كنيد و بگذاريد 15 دقيقه به همين حالت بماند. بعد از آن ريشه كنجد را به مدت 30 دقيقه در آب جوش، بجوشانيد؛ مايع صاف شده را به موهايتان بماليد.
- موهايتان را در آب ِ جوشانده تخم پياز قرار دهيد.
- استفاده از جوشانده گل بابونه و گل ختمى به صورت ماهى يكبار، براى درمان موخوره مفيد است.
- در يك لگن آب چند قطره آمونياك بريزيد و موهايتان را با آن بشوييد.
به مقدار مساوى قهوه خام، نخود خام، روناس و زرده تخم مرغ را مخلوط كنيد و به صورت خمير در آوريد و به موهايتان بماليد. صبح موهايتان را بشوييد و با روغن زيتون چرب كنيد.
- گل ريواس، شاه تره و سدر را به ميزان مساوى در آب خيس كنيد و پس از اين كه 24 ساعت ماند، مايع صاف شده آن را به سر بماليد.
- نيم كيلو آرد نخود خام را با 200 گرم برگ مورد و نيم كيلو حنا مخلوط کنيد، سپس آن را به پنج قسمت تقسيم كنيد و پنج شب پشت سر هم با زرده تخم مرغ به سر بماليد.
- روغن بادام و بنفشه و كتيرا براى درمان موخوره مفيد است.
غير از درمان هاى گياهى ذكر شده براى معالجه موخوره، به موارد زير توجه كنيد:
- نوك موها را چند سانتيمتر كوتاه كنيد.
- از برس ها و شانه هايى از جنس مواد طبيعى ( چوب و ...) استفاده كنيد.
- از روغن هاى گياهى به موهايتان بماليد.
- از شامپو هاى طبيعى كه اسيدى و قليايى نيستند استفاده كنيد.
- هنگام شست و شوى موها از آب خيلى گرم استفاده نكنيد.
- كمتر از سشوار استفاده كنيد.
- گاهى موهايتان را ببافيد.





منبع : مجله میهن

admin بازدید : 105 جمعه 16 فروردین 1392 نظرات (0)
گاهی برای تنوع یا زیبایی که رنگها دارند دوست داریم موها را رنگ کنیم ،رنگ کردن موها به قهوه ای و شرابی و شکلاتی و رنگهای رایج ختم نمی شود گاهی بد نیست موهایتان را با رنگهای فانتزی و عروسکی رنگ کنید زیبا شو دات کام در این ست راجع به این مدل رنگ کردنها توضیح می دهد.
برای رنگ کردن فانتزی موها میتوانید تکه هایی از مو را بنا مدلی که دوست دارید جدا کنید و یا همه ی موها را و بعد از آن دکلره کنید تا پایه ی زرد یا ۷ یا ۸ برسه و بعد از رنگهای فانتزی استفاده کنید و بدون اینکه با اکسیدان ترکیب کنید بزنید مثلا مارک بس bes رنگهای فانتزی با تنوع زیادی دارد که بنا به سلیقه ی خود میتوانید انتخاب و استفاده کنید.

 

 

 

بقیه در ادامه مطلب

admin بازدید : 49 جمعه 16 فروردین 1392 نظرات (0)

بعضی از خانمها دوست دارند که در روز از خط چشم استفاده کنند. استفاده صحیح از خط چشم زیبایی چشمان را چندین برابر میکند و مژه ها ضحیمتر به نظر می آیند. خط چشم به  رنگهای مشکی و قهوه ای تیره در دسترس است.موقع کشیدن خط چشم، پلک بالا باید کاملا خشک و بدون چربی باشد. پلک چشم را با یک یا دو انگشت نگه میداریم و خط باریکی بالای چشم، از گوشه داخلی چشم و تا حد امکان نزدیک به چشم میکشیم. سپس از دو سوم خط ، آن را کمی به طرف بالا میکشیم. برای زیر چشم، خط بسیار باریکی از گوشه داخلی چشم شروع کرده و به طرف خارج میرویم. دو خط در گوشه چشم نباید به هم بچسبند. یک فاصله کوچک بین دو خط در گوشه خارجی چشم آن را درشت تر نشان میدهد.برای نشان دادن چشم به حالت طبیعی، همان خط چشم باریک بالای چشم کافی است و نیازی نیست زیر چشم را نیز خط بکشید.خانمهایی که میخواهند آرایش روزشان کمی بیشتر جلوه کند، در گوشه خارجی، خط چشم را به طرف بالا و بیرون و کمی پهنتر از گوشه داخلی چشم میکشند.برای آرایش شب خط چشم را از گوشه داخلی شروع و از وسط مردمک چشم به طرف گوشه خارجی چشم پهنتر و سپس در انتها آن را بسیار باریک تمام میکنیم. خط دیگری زیر چشم میکشیم و بین دو خط در گوشه خارجی چشم فاصله میگذاریم که چشم را شفافتر و بزرگتر نشان دهد.چشمهای بادامی را معمولا با خط بسیار پهن در گوشه خارجی چشم در بالا و خط دیگری در پایین که دو گوشه به هم چسبیده باشند میتوانیم گرد نشان دهیم و با سایه ، گوشه چشم را بالاتر میبریم  که بسیار زیبا و جذاب جلوه کند.

admin بازدید : 30 جمعه 16 فروردین 1392 نظرات (0)

داشتن نگاهی درخشان و جذاب بستگی به تعادل خط ابروها و آرایش متناسب با چشمان شما دارد.همه چشم ها به یک طریق آرایش نمیشوند و هر چشم به واسطه شکل و فرم خود آرایش مخصوص خود را دارد.با دقت به فرم چشمان خود نگاه کنید. چشمان شما به هر شکل و فرمی که باشند، شما میتوانید از جدول زیر جهت تشخیص و یادگیری  فنون و رازهای زیباتر شدن آنها استفاده کنید.به طور کلی پلک متحرک باید کمتر دیده شود و استفاده از رنگهای روشنتر به منظور وسعت دادن به نگاهتان دارای اهمیت خاصی است.به یاد داشته باشید که در مرحله آخر با یک قلم مو خط بین دو سایه تیره و روشن را محو کنید.

admin بازدید : 27 جمعه 16 فروردین 1392 نظرات (0)

چشم های نوع آسیایی

چشم های برجسته

چشم های فرورفته

چشم های بادامی

چه رنگی را استفاده کنیم؟

سایه روشن یا متوسط که به طرف قوس ابرو کاهش می یابد

سایه روشن یا متوسط

سایه روشن

سایه متوسطکه به طرف قوس ابرو کاهش می یابد

روی پلک متحرک

 

سایه متوسط و سایه تیره که در یک سوم بیرونی کاهش میابد

سایه متوسط بالای دو تای پلک که به دو طرف کاهش پیدا می کند

 

دو تای پلک

سایه روشن یا متوسط

سایه روشن

سایه روشن ابروها

سایه روشن زیر ابروها

روی قوس ابرویی

سایه تیره با اثری ضخیم و محو شده با تاکید بر گوشه های خارجی چشم.

سایه تیره که اثرش رو به بیرون محو میشود

سایه تیره با اثری ظریف هم سطح مژه ها

سایه تیره که اثرش رو به بیرون محو میشود

روی خط مژه ها

در چشمهای برجسته پلک متحرک خیلی قابل دیدن است

در چشمهای فرورفته پلک متحرک کمی قابل دیدن است

 

admin بازدید : 21 جمعه 16 فروردین 1392 نظرات (0)

استفاده از لوازم آرایشی دیگران صحیح نیست، زیرا ممکن است باعث عفونت چشم شوند. حتی اپیدمی تراخم چشمی به علت استفاده از لوازم آرایش دیگران دیده شده است. لذا لوازم آرایشی کسی را نگیرید و مواد آرایشی خود را به کسی هم ندهید.

 

 


--------------------------------------------------------------------------------

 

اگر اهل استفاده از لوازم آرایش چشم هستید، باید بدانید که سه قانون کلی برای استفاده از لوازم آرایش چشم وجود دارد که اگر خانم‌ها از آن ها غفلت کنند، سلامت‌ چشم‌های شان تهدید می‌شود:

مواد آرایشی واتروپروف (ضدآب) چشم

این که لوازم آرایشی چشمی کاملا واترپروف باشند، جای تردید دارد، اما فرآورده‌هایی که به عنوان واترپروف تبلیغ می‌شوند، بیشتر از دیگر فرآورده‌ها در جای خود دوام می‌آورند.

اکثر لوازم آرایش واترپروف چشم، در ساده‌ترین نوع یا از رنگدانه‌های مومی محلول در حلال‌های فرار یا از رنگدانه‌های معلق در محلول صمغ یا رزین تشکیل شده‌اند.

دو دسته از لوازم آرایشی واترپروف موجود است:

1) آن هایی که در مقابل اشک چشم، رطوبت هوا و عرق مقاوم هستند.

2) آن هایی که در مقابل همه این ها به اضافه آب و صابون معمولی مقاوم‌ هستند.

برای پاک کردم نوع دوم، مواد دیگری غیر از آب و صابون لازم است. فرآورده‌هایی که حاوی حلالی مثل روغن معدنی یا روغنی، مشابه آن باشند بهتر نتیجه می‌دهند. اکثر کرم‌ها، چربی‌‌ها و لوسیون‌های تمیزکننده صورت به علاوه اکثر پاک‌کننده‌های آرایشی حاوی یک یا چند تا از این حلال‌ها به‌عنوان ماده اصلی هستند؛ لذا هر کدام از این فرآورده‌ها به‌طور موثر اکثر آرایش‌های واترپروف چشمی را از بین می‌برند. افرادی که لنز تماسی چشم دارند، بهتر است از پاک‌کننده‌های آرایشی غیر روغنی استفاده کنند نه از کرم‌ها یا روغن‌ها، زیرا کرم‌ها به آسانی به لنز چسبیده و دید چشم را تار می‌کنند.

خط چشم نباید تا گوشه‌های چشم ادامه یابد، زیرا می‌تواند به راحتی با رطوبت موجود در آنجا وارد چشم شود. همچنین نباید خط چشم در لبه پلک بین مژه‌ها و کره چشم استفاده شود


انواع ریمل

ریمل معمولا ترکیبی از صابون و موم یا مایع و دانه‌های رنگی برای رنگ کردن مژه‌ها است. ریمل‌ها در اشکال کرم و مایع موجود هستند.

*ریمل‌های کرمی، امولسیون‌های آبی هستند که با یک برس به مژه‌ها زده می‌شوند.

*ریمل‌های مایع شبیه نوع کرمی هستند، اما معمولا در سیلندرهای محکمی بسته‌بندی شده‌اند که دارای یک برس سر خود است. این نوع ریمل‌ها بیشتر واترپروف هستند.

*ریمل‌های "مژه‌دار" ریمل‌های مایع با الیاف ظریف مصنوعی هستند. با تبخیر مایع ریمل، الیاف به مژه‌های خیس می‌چسبند و آن ها را کلفت‌تر و بلندتر به نظر می‌آورند.

 

 

آرایش چشم در کسانی که لنز چشم دارند

افرادی که لنز چشم دارند، باید از ریمل‌های مژه‌دار پرهیز کنند، زیرا ممکن است فیبرها، داخل چشم رفته و زیر لنز ایجاد تحریک کنند. این افراد باید از ریمل‌های مایع که الیاف "مژه" ندارند، استفاده کنند. همچنین ممکن است این ها حفاظت‌کننده‌هایی غیر از ریمل‌های معمولی داشته باشند.

ممکن است افرادی که لنز تماسی دارند از اسید فنیل مرکوریک که محافظی در فرآورده‌های دیگر چشمی است، دچار حساسیت شوند، زیرا برخی از محلول‌های تمیزکننده لنز، حاوی این ماده هستند. لذا ریملی که به عنوان بی‌خطر معرفی می‌شود، نباید برای کسانی که لنز دارند، حاوی اسید فنیل مرکوریک باشد. لنز تماسی باید قبل از به کار بردن آرایش در چشم گذاشته شود و قبل از پاک کردن آرایش چشم باید برداشته شود.

 

لوازم آرایش قرضی ممنوع!

قرض گرفتن لوازم آرایشی دیگران صحیح نیست، زیرا ممکن است باعث عفونت چشم شوند. حتی اپیدمی تراخم چشمی به علت استفاده از لوازم آرایش دیگران دیده شده است. محافظ‌ها در لوازم آرایش چشم و دیگر وسایل زیبایی برای کم کردن خطر آلودگی است، لکن این محافظ‌ها از استفاده تا تاثیرگذاری به زمان نیاز دارند.

غلظت محافظ‌ها برای بی‌خطر کردن شیمیایی و میکروبیولوژیکی و در رابطه با استفاده معمولی از این فرآورده‌ها تنظیم شده است. تنها تعداد معدودی از محافظ‌های قوی و با غلظت بالا می‌توانند فرآورده‌های آرایشی را به خصوص برای مدت زمان کوتاهی پس از استفاده، در سطح نزدیک به استریل نگه دارند. اما چون استفاده از این محافظ‌ها با غلظت بالا در لوازم آرایش، مطلوب نیست، لذا برای اجتناب از عفونت، لوازم آرایشی کسی را نگیرید و مواد آرایشی خود را به کسی هم ندهید.

 

توصیه های لازم هنگام استفاده از مواد آرایشی چشم

در صورتی که از فرآورده های آرایش چشم استفاده می کنید ،بهتر است نکات زیر را به منظور حفظ سلامتی خود رعایت کنید:

- اگر این فرآورده باعث بروز هر گونه التهاب و غیره گردید، فوراً استفاده از آن را قطع کنید و در صورتی که این واکنش ها ادامه پیدا کرد به پزشک مراجعه کنید.

- هنگامی که در چشم ها و اطراف آن عفونت و یا التهاب وجود دارد، از مصرف این فرآورده تا بهبودی کامل خودداری کنید.

- باکتری های موجود بر روی دست شما هنگامی که به چشم انتقال پیدا می کنند، می توانند باعث بروز عفونت در چشم گردند، بنابراین قبل از به کار بردن این فرآورده ها حتماً دست های خود را بشویید.

- اطمینان حاصل کنید که هر وسیله یا موادی که به کار می برید کاملاً تمیز باشد.

- این فرآورده را به طور مشترک با هیچکس مصرف نکنید.

- فرآورده های آرایشی چشم را همیشه تمیز نگه دارید و اجازه ندهید توسط گرد یا غبار آلوده شود. وقتی از وسیله آرایشی استفاده نمی‌کنید، درب جعبه آن را ببندید.

از مصرف فرآورده های کهنه جداً خودداری کنید. کارخانه های تولید کننده معممولاً توصیه می کنند که ریمل های چشم، 2 تا 4 ماه بعد از خریداری دور ریخته شوند
- ریمل چشم و سایر فرآورده های حاوی حلال در صورت خشک شدن باید دور ریخته شود. به هیچ وجه از آب یا سایر حلال ها برای مرطوب کردن این فرآورده ها استفاده نکنید، چرا که با این کار باکتری ها به علت از بین رفتن سیستم مواد نگهدارنده قادر به رشد و تکثیر می شوند.

- معمولاً شرایط مناسب نگهداری این فرآورده ها در جای خشک و خنک می باشد.

- هنگام به کار بردن این فرآورده ها بسیار مواظب باشید که در کره چشم و سایر نواحی حساس خراشیدگی ایجاد نشود. هیچ وقت در حالت سیار (در اتومبیل و غیره) از این فرآورده ها استفاده نکنید.

- هیچ یک از انواع فرآورده های آرایشی را در نواحی نزدیک چشم استفاده نکنید، مگر این که این فرآورده ها مخصوص استفاده در نواحی اطراف چشم باشند؛ به طور مثال از فرآورده خط لب به جای خط چشم استفاده نکنید، چرا که با این کار ممکن است چشم خود را در معرض آلودگی های انتقال یافته از اطراف دهان و یا رنگ های غیر مجاز رژ لب قرار دهید.

-  یکی از فرآورده های رنگی، سرمه می باشد. این فرآورده معمولاً حاوی نمک های فلزات سنگین (سرب و ....) و رنگ های غیر مجاز می باشند.

لازم به به ذکر است که بر روی بسته بندی بعضی فرآورده های آرایشی چشم اصطلاحاً از عنوان سرمه استفاده می شود، در حالی که این فرآورده ها سرمه واقعی نمی باشند. بنابراین در صورتی که دارای مجوزهای لازم بهداشتی باشند قابل مصرف می باشند.

- هنگام خرید از سلامت ماده آرایشی و بهداشتی بودن آن مطمئن شوید؛ به طور مثال اگر در هنگام خرید فرآورده ای، اجزای تشکیل دهنده آن بر روی بسته قید نشده بود این احتمال وجود دارد که فرآورده مجوزهای لازم بهداشتی را دارا نباشد.

یکی از راه هایی که در آن احتمال انتقال آلودگی وجود دارد استفاده از تسترهای مشترک در مراکز فروش، آرایشگاه ها و .... می باشد. بنابراین درصورتی که احتیاج به تست کردن یک فرآورده در هنگام خرید دارید، حتماً از فرآورده های یک بار مصرف استفاده کنید.

- لوازم آرایشی چشم نباید در معرض گرما قرار گیرند.

- هیچ چیز ناآشنا نباید داخل یا بیرون فرآورده‌های چشمی قرار دهید.

- از نوع دوباره پرشدنی که استفاده مجدد برس اصلی و آپلیکاتور را ضروری می‌سازد، نخرید.

- برای خیس کردن ریمل و خط چشم غلی1 از آب دهان استفاده نکنید.

admin بازدید : 62 جمعه 16 فروردین 1392 نظرات (0)

گاهی برخی از کارهایی که انجام می‌دهیم و گمان می‌کنیم در زیباتر شدن ما موثرند می‌توانند در طولانی‌مدت زیبایی ما را گرفته یا آن را تحت‌الشعاع قرار دهند. در اینجا به ۵ عادت اشتباهی اشاره می‌کنیم که می‌توانند برای زیبایی شما مضر باشند.

۱/ مالدین مچ‌ها به هم بعد از عطر زدن: عطرها از مولکول‌های فراری درست شده‌اند که در مواجهه با گرما، سرما و سایش تبخیر می‌شوند. بهترین شیوه عطر زدن این است که شما عطر را ۱۵ سانتی‌متری مچ به سمت داخل یا آرنج یا گردن اسپری کنید. بعد از آن نباید به هیچ‌عنوان به این نقاط دست زد. باید اجازه داد عطر اسپری شده در مجاورت هوا خشک شود. می‌توانید کمی مچ دستتان را در هوا تکان دهید یا آن را فوت کنید. بعد اجازه دهید عطر به آرامی با دمای بدن شما تبخیر شود.

۲/ جمع کردن چشم‌ها در نور آفتاب جمع کردن چشم‌ها در زیر نور آفتاب می‌تواند سبب بروز چروک‌هایی اطراف چشم و پیشانی شود. حتی غیر از جنبه نازیبایی که در چهره شما ایجاد می‌کند، اشعه ماورای بنفش خورشید می‌تواند سبب بروز فوتوکراتین یا سوختگی کره چشم شود که از جمله نشانه‌های آن درد چشم، سوزش، قرمزی چشم، سردرد و التهاب پلک است. در ضمن ماندن طولانی‌مدت زیر نور آفتاب می‌تواند احتمال بروز آب‌مروارید و ضعف ماهیچه‌های چشم در سالمندی را هم افزایش دهد که از جمله شایع‌ترین علل کوری در افراد بالای ۵۰ سال است. بهترین کار این است که در طول سال چه زمستان و چه تابستان از عینک‌های آفتابی استاندارد استفاده کنید که می‌توانند تا ۹۹ درصد جلوی تابش اشعه‌های UVA و UVB به چشم را بگیرند.

۳/ سوهان کشیدن به ناخن در حرکت رفت و برگشت : حرکت رفت و برگشت هنگام سوهان کشیدن سبب جدا شدن لایه‌های گوناگون ناخن شده و در نهایت ناخن‌ها را سست و شکننده می‌کند. در صورتی که می‌خواهید سوهان بکشید و ناخن‌های بلندی دارید ابتدا آنها را به اندازه دلخواه کوتاه کنید بعد به یک جهت آنها را سوهان بزنید. از سوهان‌های فلزی هم تا جای ممکن استفاده نکنید.

۴/ برداشتن بیش از اندازه ابروها: برداشتن بیش از اندازه ابروها و نازک کردن آنها صورت را پیرتر نشان می‌دهد. پر کردن ابرو با مداد و تتو نیز هیچ‌گاه نمی‌تواند مانند یک ابروی طبیعی پهن زیبا به نظر برسد. نکته دیگر اینکه برداشتن ابرو به اشکال غیرطبیعی می‌تواند از زیبایی صورت بکاهد. ابرو هر چه حالتی طبیعی‌تر داشته باشد زیباتر است. برای برداشتن ابروها حتما نزد یک متخصص ابروکار بروید تا برحسب شکل صورت شما زیباترین ابرویی را که به چهره شما می‌آید درست کند.

۵/ نشستن برس و پدهای آرایشی: پدها و برس‌های آرایشی از جمله وسایل شخصی هر فرد هستند اما با این حال در طول زمان پوست مرده، روغن و رنگ‌ها روی آن نشسته و اکسید می‌شود و حتی باکتری‌ها می‌توانند روی آنها تجمع پیدا کنند. استفاده از برس‌ و پدهای کثیف می‌تواند آرایش شما را نازیبا کرده و حتی سبب بروز ناراحتی‌های پوستی و به ویژه جوش روی صورت شما شود. بهترین کار شست‌وشوی مرتب وسایل آرایشی با آب ولرم و شامپو و خشک کردن آنها است. حتی می‌توانید از پاک‌کننده‌های آرایشی هم استفاده کنید.

admin بازدید : 43 جمعه 16 فروردین 1392 نظرات (1)

چه صورتهای استخوانی و لاغر و چه صورتهای گرد و تختی که برجستگی گونه ندارند و صاف و یکدستند این روش می تواند در نشان دادن گونه ای زیبا به آنها کمک کند به این ترتیب که : برای من که صورتم گرد است اما هیچ برجستگی گونه ای ندارم هنگام آرایش چطور رژ گونه بزنم تا کمی گونه هایم برجسته دیده شوند؟ پس از زدن کرمهایی که باید استفاده کنید از ضد آفتاب تا کرم پودر های مورد مصرفتان برای صاف و یکدست شدن و زیبا سازی پوست، از دو رنگ رژ گونه ی نزدیک به هم استفاده کرده ابتدا کمرنگ آن را با برس گرد و نرم رژ گونه درست از کنار بینی شروع کنید و تا کنار گوش ادامه دهید و این کار را برای هر دوطرف کامل و مساوی انجام داده، سپس از رژ گونه ی پر رنگتر استفاده کرده این بار برس را از کنار بینی بزنید اما به حالت هفت گرد و به شکل گونه تا روی گونه ها بیشتر ادامه ندهید و با حرکت رفت و برگشت به آن خوب شکل دهید. با این روش شما با یک میکاپ ساده برای خودتان گونه ساخته اید و اگر هنگام انجام این کارکمی حالت لبخند و خنده نیز به چهره بدهید کار برای شما راحتتر خواهد بود چرا که محل دقیق گونه بر روی چهره ی شما مشخص خواهد شد و این منطقه بر روی صورت همان جاییست که باید از رژ گونه ی پر رنگتر استفاده شود.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 48
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 56
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 64
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 80
  • بازدید ماه : 64
  • بازدید سال : 1,009
  • بازدید کلی : 8,901